Vardagslyx

Att åka till andra sidan jorden, att få ligga på en sandstrand, att bli ompysslad på SPA... Det finns så mycket lyxigt att sträva efter och önska men o så viktigt det är att komma ihåg de små guldkornen, för på riktigt, det är ju de som skänker oss leenden varje dag.

I morse var vi ute hela högen för att leka och plocka blåbär. Töserna och pappan lessnade på myggen i blåbärssnåret och gick till lekplatsen medans jag tampades vidare för att i alla fall få bär till 1 paj. Tanken var att jag skulle vara huslig och plocka tillräckligt för att göra sylt, men, mina husmorstendenser har gränser... En paj får räcka!

Väl vid lekplatsen började det regna, pappan och Thea kurade in sig i ett lekhus medans Elice och jag trotsade i sandlådan. Som en mycket vis man sa, det är ju bara vatten!

Efter en händelserik dag, (vad gjorde jag innan barnen?), en springtur och välbehövlig tvagning så väntade en tallrik fil med färska blåbär. Snacka om lyx om skänker leende!


Kommentarer
Postat av: jocke

Äntligen!

2009-08-01 @ 23:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0