Semlan är försvunnen!



Vår älskade Semla är försvunnen! Vi släppte ut henne på balkongen, så som vi brukar göra, igår kväll. Morgan gick för att släppa in henne men då hon inte kom in trodde han att jag släppt in henne tidigare. Nämnas bör att hon springer ut och in hela tiden så att vi inte har riktigt koll på vart hon är är helt normalt. Innan jag skulle hoppa i säng fick jag en känsla av att hon inte var hemma. Jag öppnade balkongdörren men ingen Semla kom infarandes. Vart kan en katt ha tagit vägen när man bor i lägenhet? Jag slog bort känsalan av att hon var borta och resonerade mig istället fram till att hon förmodligen låg i någon garderob och sov.

Fasiken också att jag inte agerade på känslan!

När vi imorse klev upp hade jag fått ett mess från vår granne under. De undrade om vår katt kunde vara på deras balkong!? Gud så skönt tänkte jag, hon finns någonstans. Glad i hågen ringde jag till min grannes jobb för att förhöra mig om läget. Jo. en katt, de var inte helt säkra på om det var vår ( vems annars skulle det kunna vara), hade funnits på deras balkong i morse. De tyckte dock att det var för tidigt för att väcka oss och de visste inte vad de skulle göra med katten så de tog med henne ner och släppte ut henne!

Nej nej nej! Selma har aldrig varit ute, hon är en rädd själ och vi bor på tredje våningen. Hur ska hon hitta hem? Jag har varit ute och ropat minst en gång i halvtimmen sen vi gick upp i morse. Morgan har gått flera rundor sen han kom hem. Vi har ropat och lockat, skakat matpåsen och smackat men ingen Semla!

Vart är hon?`Snart har ett dygn gått och det är kallt ute! Skit också!!

Kommentarer
Postat av: CataLina

men lilla seeeemlan!!! :(

2009-12-04 @ 20:43:05
URL: http://atcats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0