Lördag hos barnfamiljen


Det finns ett liv före barn och ett liv efter. Idag blev det extra tydligt förr oss här hemma. Vänner till oss väntar sitt första barn, imorgon är juvelen beräknad till. De vill ju såklart inget hellre än att bebisen ska entra världen och vår uppmaning, sov medans ni kan är, sagd för dövöron. Hur kunde den vara annat, om ett halvår först kommer de att förstå... Deras dag skulle innehålla filmtittande från liggläge och eventuellt en fika på stan.

Förmiddagen hos oss spenderades stundtals framför Superhjältarna och stundtals bland leksaker. Eftermiddagen berikades med pulkafärd och klättrande i diverse lekställningar. Ica fick sig ett besök innan middagens lassagne tillagades. Sen, fredagens höjdpunkt. Disco i tjejernas rum! Vi dansar alla (hoppar) till Elice bästa låt, hoppa hoppa hoppa. Ja, Thea hoppar ju inte men hon sitter och gungar alternativt står och gungar. Vår slowdance a.k.a tryckare är Mojjes fina Theos sång. Nu halvligger vi alla på golvet, ok, pappan och mamman halvligger, töserna klättrar runt, på och över men jag tror de också känner innebörden. Halv åtta hos oss serveras välling och mys i sängen, alltid Mamman och Lisan och Pappan och Thean. Elice somnade direkt, Thean inte alls. Henne kunde vi locka i säng först efter öbornas utröstning.

Mitt under R piper min telefon med en hälsning från landets södra del. En bild på en flaska öl, serverad på krogen och texten;  Så här blev vår kväll, hur blev er? Jag skickade tillbaka en bild på Thean och mig... Fortfarande såhär, löd min text.

Ett inlägg fullt av blandade känslor. Ibland vill jag också ligga i soffan, fika på stan och dricka öl på krogen (utan veckors planering). Fast summa av mumma;

En slapp förmiddag i soffan - Superhjältarna. En fika på stan - pulkatur och lekställningar. Öl på krogen - disco hemma.

Jag kan dansa till Theos sång och mena det, det slår allt!


Kommentarer
Postat av: Catalina

har två förslag.

1. Mina kompisar kommer nog nästa helg på fika i Uppsala, lämna barnen till morbror och Max 2-3 tmmar och häng med och ficka, hos blir det garanterat inget blöj snack ;)



2. Vi kommer ha en sk FAB-kväll, vin, film, frukter och annat skoj.... Fast det i feb, men det blir fler ggr när ni är tillbaka. Då kan du släppa barn-vardagen för en stund o hänga med oss :)

2010-01-10 @ 13:45:22
URL: http://atcats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0