Chill Norway

Kläder e min grej, liksom branding och identiteten ett märke skapar och medför. Jag tycker att det är helt fantastiskt att Odd Molly har anhängare som tex bloggar endast om detta märke och deras varor, speciellt plagg. De bloggar alltså varje dag om Molly. Molly har lyckats, fast det visste vi ju redan... Toppen är det faktum att vetskap skapar känsla. Jag vet att jag bär en Chill Norway och det ger mig mer än att "jag bara har en tröja" och det visar vem jag är.

Jag tror att vi kommer att gå mer och mer mot små företag som genom sina plagg skapar identitet. Det kommer att finnas olika genres och i och med det i olika märken. Det är inte så att detta är ett nytt fenomen, märken har tidigare skapat hype. När vi var små skulle man ha, ja vad var det nu?.. fruit of the loom? För ca 10år sedan var J.Lindeberg, Van Dutch och Lyle and Scott på allas läppar och vilja-ha-listor.

Så, visst har det funnits men jag tror att vi ser en liten förändring då vi går mot att vilja ha märken "skapade för oss". Alltså inte bara ETT "it" märke utan DET märket som speglar oss. Hänger ni med?

House of Lola är ett sådant märke för mig. Det är jag. Likaså är Chill Norway jag.

  

  

www.chillnorway.com
www.houseoflola.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0