Evig kärlek?

Finns evig kärlek? Jag har tänkt tanken många gånger och alltid kommer jag fram till samma svar. Ja. Svaret kommer dock med en hel massa förbehåll. Det är inte enkelt. Speciellt svårt är det när vardagen är fylld av så många måsten att man kanppt hinner tänka en egen tanke -men det är just här som det är extra viktigt att göra det. Om man vill leva i evig kärlek vill säga.

 Jag vet par, gifta sedan urminnes tider som helt enkelt lever ihop för att de gjort det så länge. Ett liv utan den andra är omöjligt men ett liv i sprakande kärlek väldigt långt ifrån verkligheten. De har glömt förbehållen som evig kärlek kommer med. Observera, trygg och nöjd är inte lika med evig kärlek. Jag lägger ingen värdering i hur man väljer att leva, det utgår ifrån så många olika aspekter, men jag definierar det eviga.

Så, evig kärlek. Kärlek för evigt. Förbehållen? Lika enkelt att skriva som det är svårt att genomföra eftersom de förändras hela tiden, dag för dag, år för år men,  - Tillgodose din partners behov. Så länge du lyckas tillgodose din partners behov så kommer denna vara nöjd och glad med det den har. Enkelt va? Eller, då har du gjort din del. För att relationen skall överleva måste såklart din partner tillgodose dina behov. Gör ni det båda två, hela tiden så kommer evig kärlek att uppstå.

Behoven då? Kluriga men för att försöka göra någonting abstrakt väldigt konkret. Det finns tre behovskanaler att se till. Verbal, fysisk och materiell. Vi behöver alla varje kanal men olika stor dos av de olika och, här kommer kruxet, det varierar från tid till annan.

Verbal.
Att få HÖRA känslor och tankar. 

Fysisk.
Att bli berörd. All få känna att vi är älskade.

Materiell
Att genom materiella ting bli uppskattad. En blomma, ett litet paket. En extra tanke materialliserad. En lapp.


Blir det trist att kategorisera kärlek? ja, kanske. Men om man inte reflekterar över skeenden och sedan skaffar sig perspektiv då tror jag att livet blir mycket svårare. Tänk dock på att det här handlar om kärlek. Ej förälskelse eller attraktion. Utan om kärlek.

Jag mässar som om inga andra tankar finns men det är klart att de gör. Det här är min verklighet. Hur ser din ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0