Hatar

Det finns få människor eller ting som jag hatar. Men en som jag av djupet av mitt hjärta hatar och föraktar är herren, Ramin, som snikade till sig mina tjänster och smet undan betalning. Det är länge sedan nu och det slutade i rättegång med total vinst från min sida. Helt sätt i alla fordingar och rätt att få mina rättegångskostnader betalda. Klubbat och bestämt av Stocksholms tingsrätt. Herr Ramin valde dock att rensa bolaget... Det är någonting man kommer undan med i Sveriges system, tyvärr säger Bolagsverket och Skatteverket.

Jag hatar alltså Ramin och jag hatar att sveriges system tillåter denne man att återigen starta företag. Man kan alltså starta bolag, köpa in varor och tjänster, låta bolaget gå i konkurs och behålla alla varor och tjänster som man anförskaffat sig...

Alltså. Man kan betala 50 000:_ för attt bilda ett AB. Man kan köpa varor på kredit för flera 100 000 tals kronor och sedan försätta bolaget i konkurs. Man "säljer" varorna till en kompis för 1 krona och lägger in detta som försäljning i bolaget till konkursen ocj Voila! för 50000:- har du fått varor för 500 000:- och det bästa av allt, du kan göra det igen och igen och igen

Smart affärside.

Jag hatar Ramin och jag hatar att han återigen bildar ett nytt bolag. Jag vill göra ALLT för att förstöra för honom, han är skyldig min många nollor och framförallt han beter sig på ett sätt som man inte ska. Jag hatar Ramin.

Om hans nya företag får snurr så kommer jag basunera ut namnet och vilken idiot han är. Jag håller tummarna för att jag slipper eftersom det betyder att han inte lyckas.

Och, för er som missat. JAG HATAR RAMIN!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag hatar Ramin!

2011-12-01 @ 19:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0