En sann historia




Se hela bilden


Idag skulle jag sondera terrängen lite gällande höstkläder för Elice. Morgan och Elice är inte direkt överförtjusta i att gå i affärer  medan Thea och jag gillar det. :-) Thea satt i björnen på min mage och Morgan och Elice traskade brevid. Efter några avverkade affärer kom vi så in på Lindex.

- Här kan ni sitta och titta på tecknat medans jag kollar runt! säger jag

-Kom Elice, vi sitter här! säger Morgan

Lindex har den utomordentliga servicen att visa TECKNAT i ett hörna av affären. Jag lämnar så mannen och den stora tösen på varsinn pall framför tvn och börjar sondera. Efter ett tag tittar jag upp från mysbyxor och klänningar och ser Elice ståendes framför nagellacken, i en helt annan del av äffären än hörnet med TECKNAT bör nämnas och ingen pappa så långt ögat kunde nå. Jag går fam till Elice och tar henne i handen.

-Kom gumman så går vi och tittar var papa är!

Vart kan en pappa vara inne på en Lindex affär? Det finns inga herrkläder, inga grejer till män över huvudtaget och när man lyckas tappa bort sin tös, när det var ens enda uppgift, då måste ju något ha hänt! Någon måste ha tagit pappan!

...eller?...

Vår pappa hade inte blivit tagen, inte bortrövad i alla fall, men tydligen så var det TECKNADE så spännande att omvärlden försvann! Vi hittade honom på pallen där han blev lämnad, helt tagen av två små håriga figurer som dansade i ett rymdskepp...






Bilder från, www.funktionshinder.se www.fusillimaggie.blogspot.com


Kommentarer
Postat av: Frida

Hahahahahhaha

2009-08-16 @ 13:18:19
URL: http://fridasnyaliv.blogg.se/
Postat av: cat

hahaha vilken tur att jag kommer i morgon (eller tisdag) och styr upp det där, så kan jag gå med er till Lindex!

2009-08-16 @ 20:14:42
URL: http://atcats.blogg.se/
Postat av: Carin

Hihi.. han hade i allafall inte somnat.. :O)

2009-08-17 @ 02:21:09
Postat av: Vera

Hahahaha, du förgyller min dag!!! (Min man skulle kunna göra samma sak!)

2009-08-17 @ 19:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0