Pannkaka


Mina töser kommer inte veta vad tunnpannkaka är. De kommer fråga fröknarna på dagis varför pannkakan är så sladdrig... 

Egentligen kan man undra varför tunnpannkaka finns när tjockpannkaka också gör det. Vem har tid eller ens vill stå och steka och steka och steka tunnpannkakor närman kan slänga ihop en smet och kasta in allt i ugnen och få en jättestor pannkaka på under 30min. Lika god om inte godare!

6 ägg

8,5 dl mjölk

2,5 dl mjöl

2 msk margarin

lite salt

lite socker

1 smord plåt, 225C 30 min

Åh så gott!


Vi brukar brukar ersätta hälften av vetemjölet med grahamsmjöl. Pannkakan får en krispig god tya då och så känns det lite nyttigare! Vill man klipper man i lite bacon och äter med lingonsylt eller så mosar man i lite banan :-) Gör det med en tunnpankaka ni som kan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va slö du är! klart tjejorna ska ha tunna pankakor!



Jag kommer ihåg när pappa stekte de tunna, och när han kastade upp dem i luften var du där och fångade upp dem med din talrik direkt innan de nådde golvet!



Passa dig så att du inte blir en sån mamma som köper en chipspåse och öppnar en cocacola flaska till middag

2009-08-11 @ 23:23:06
Postat av: Erika

Jag håller med dig Jessica! De får tunna pannkakor hos mormor eller farmor! Kramar

2009-08-12 @ 21:13:23
URL: http://erikasdommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0