Ragnhild

Jaha, nu har Ragnhild och några av hennes vänninor uttalat sig i en insändare till UNT. De tackar Centralbadet i Uppsala för att de fick bada barbröstade, för att ingen kom och bad dem klä på sig en överdel. Fantastiskt tycker de och flikar in en förhoppning om att de nästa gång de väljer Fyrishov som badställe även där får visa sina bara bröst utan att bli tillsagda...

Ja du Ragnhild, jag saknar ord. Hur är du och dina vänner funtade? Hur kom ni ens på tanken? Men framför allt vad vill ni visa och åstadkomma?

Ju mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag, jag vill ringa Ragnhild, jag vill att hon ska förklara sin tanke, hur vriden den än må vara. Den osar ett försök till jämställdhet, likaså som föreningen Bara Bröst, men blir ju så så fel. Min irritation är på bristningsgränsen så jag lämnar inlägget kort men med en stor förhoppning om att dessa individer väljer att engagera sig i något produktivt som gagnar någon , vem som, bara den gagnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0