Bilen...

En klockren koppling bör göras i dag, dagen efter min kärleksförklaring till min bil...och...dagen som GM meddelar att SAAB skall läggas ner.

Min pärla är en SAAB och jag gillar den skarpt. Den fungerar fantastiskt bra och är skön att köra. Det finns alltid reservdelar och många kunniga mekaniker att vända sig till. Toppen helt enkelt.

Men hur mycket jag än tycker om min bil och hur mycket jag än kan rekommendera märket till andra så kan jag inte med att förstå debatten idag. Jovisst är det trisst att SAAB läggs ner. Jovisst är det många som mister jobben och en bit av svensk teknik och design som närmar sig ett slut. Jovisst till allt det uppenbara och tragiska, men, det är ju så hela världen fungerar! Varför skulle anställda på SAAB få en egen gräddfil? Varför är det extra synd om dem? Varför? Det är inte mer synd om dem än någon annan, verkligen inte. Därför kan de heller inte förvänta sig någonting annat, någonting extra. Jag lider med alla dem som mist sitt jobb, det gör jag, men just för att de mist det, SAAB anställd eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0