Jul, jul och åter jul!


Oj oj oj, ibland känns det verkligen som om allt händer på samma gång. Lillajulafton, julbord, sjuka barn, tragi hos mina vänner, julklappsinköp, matshopping, granshopping, julmys med vänner och vänner på g hem.

Lilla julafton var god och bra, en tradition vi haft sedan, ja, alltid tror jag. Vi firar med min pappas syster och hela deras familj. Alltså mina kusiner med respektive och barn. Åh vad "långt borta" de låter, som om vi aldrig ses och vore distansierade med varandra hahaha man kan verkligen säga att vi e allt annat än. Vi har spenderat många semestrar, sol som vinter tillsammans, födelsedagar, namnsdagar och lediga stunder.

Julbordet var fantastiskt, riktigt idylliskt.Vi avnjöt det på Sunnersta Herrgård. Detta är en ny tradition, bara andra året i år, men en mycktet trevlig sådan. Mina älskade föräldrar bjuder oss barn med våra familjer. Tack snälla ni!



Tänk massor med snö, marschaller, klädda granar och en massa ljus! Fint värre!
www.sunnerstaherrgard.se

Sjuka barn. Båda töserna har fått en rejäl släng av influensa. Snoriga näsor, hosta och feber har avlöst varandra... Nu börjar det dock bli löjligt, hur länge kan detta hålla på? Mina juveler måste få bli friska!

Tragi hos vänner. Jag har vackra vänner som i veckan upplevt något som får hjärtat att gå sönder. Om ni läser, jag saknar ord! VI ses imorgon, då ska vi kramas.

Julklappsinköp. Hela veckan har Thean och jag flängt runt medans LIsan varit på dagis. Vi har tittat, klämt, doftat och handlat. Tror att vi har samlat ihop en tung påse åt tomten. Ändå återstår några fler klappar...

Matshopping. På tisdag smäller det! Då får ICA besök och kortet skall glöda! Jansson, nubbesallad, hemmagjosd senap och "Ernstost" står på vår lista över saker att ta med till julafton. Men, sen tillkommer ju allt man ska ha hemma... Inget rabblat, inget glömt. Antar att vi äter lika som ni :-)

Granshopping Tisdag är även dagen som granen inhandlas! En fin fyllig mullig sak ska klä vårt hem! Jag älskar granar, tycker att enhetliga är fina MEN vill ha en piff- och puffgran själv. Så charmigt.

Julmys med vänner. Dan innan dan träffar töserna och jag två andra mammor med varsinna två juveler. Lek på bibliotekets nya lekplats och en härlig lunch står på schemat. Förmodligen kommer en lussebulle eller två slinka ner också!

Vänner på G hem. Sådär ja, nu kommer hon hem! Vi hämtar henne imorgon klockan elva!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0