Decu...

Åh, vad heter det egentligen? Decoupera, decoupage? jaja, den som vet den vet, vi andra klarar oss bra ändå!

Igår slog jag dock äntligen slag i saken, kände mig kretaiv och pigg. Dessutom hade jag egentid, både man och barn sov!

Fick en gamal kruka av min mor som fick stå modell för mitt första försök. Det hela var lite pilligare än jag trott och det var svårt att direkt fatta galoppen så jag provade olika tekniker och tillvägagångssätt. Resultatet fick jag dock se först i morse. När krukan var våt gick det inte att se vilket sätt som blev snyggast. Men för er ALLA ( ;-)) som vill försöka kan jag meddela att det inte går att låta lager överlappa varandra...det blir inte alls snyggt. Låt istället bitarna passa i varanda som pusselbitar, det tar längre tid men blir garanterat snyggare!

Jag ska försöka mig på (hitta ork, jag hatar sladdar) att ladda över mina bilder. Lyckas jag så kommer en krukbild!

Här kommer lite decoupage inspiration! www.roomservice.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Emma

...Måste helt äligt säga att jag inte riktigt förstår?!....

Den ser väldigt söt ut men vad är det du ska göra och framförallt hur??

2009-07-07 @ 19:22:28
URL: http://emmassota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0