Evig kärlek

Lite titt som tätt stöter jag på diskussioner, artiklar, vänninors prat, tv -program,  om hur man ska göra för att få sin relation att hålla. Bara själva tanken med diskussionen är lite snedvriden, den utgår ju från att relationen inte kommer att hålla som startpunkt... men låt gå för det då eftersom det är en så frekvent förekommande diskussion.

Hur sägs det då att man ska göra? Man ska ha datenight varannan vecka, man ska ha "skärmfritt", dvs varken tv eller dator på efter viss tid på kvällen/dagar i veckan eller ett bestämt antal skickade sms per dag. Nyss läste jag om rådet att bada tilsammans varje fredag... Det finns till och med de som föreslår att man bokar in tid för intimitet. Det ska tydligen vara bra att ha bestämt i förväg när man är sugen, sen är det bara att följa schema. 

Herregud vilken idioti och ångest!

Att i förväg bestämma känslor, att boka in tid att umgås, nej jag undrar om man verkligen är rätt ute från start om det behövs? Däremot inte sagt att en relation, för att inte säga alla relationer, behöver omvårdnad men jag tror att det fungerar på ett annat sätt.

Finns evig kärlek? Självklart! -men bara under förutsättningen att man helatiden tillgodoser  varandras behov. Resten, konversationer, kärlek, kvalitetstid, det kommer naturligt.

Behoven då, de kan vara knepiga att fnula ut? Nej, egentligen inte, vi är nog ganska basala vi människor. Se, hör och känn. Fysiskt, psykiskt och materiellt. Både i stort och smått, jag tycker om att få tid att gå i affärer och bli killad på ryggen, min man vill träna och ta promenader nära havet.  

Tillgodoser man och blir man tillgodosedd kommer man att vara lycklig och trygg livet ut . Det handlar om lycka, det andra tramset, det handlar om ett påtvingat försök att förebygga olycka.
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Du är så klok!

2009-07-15 @ 11:40:28
URL: http://fridasnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0