Today


Idag har vi bara varit hemma. På förmiddagen bakade Elice och jag bröd. Vi sitter på golvet bland bunkar och mjölpåsar och rör och blandar. Kladdigt värre blir det men det är det alla gånger värt!



Efter sovstund och god brunch tillagad av pappan gick vi ut med intentionen att gå på loppis och leka i "den stora lekplatsen". Loppisen fick förbli en vilja hos mamman, förstår inte riktigt hur, men att gå 1km med två små töser kan ta så enormt lång tid...



Så lekplatsen blev vår promenads enda mål. Den är stor, alldeles nybyggd med fantastiskt fina planteringar och jättemånga bär buskar och träd. Elice och min lycka var gjord när vi såg havet av smultron längs med en hel huskropp. Vi satt på huk större delen av lektiden, pappan fick gunga sjäv...





Nu på kvällen har vi smaskat i oss basilikapuckar med potatis och sallad, jättegott! Jag har också bakat smartieskakorna fast mina blev nonstopkakor. M handlade... Hur som haver så blev de försvinnande goda!


En stund i soffan väntar innan sängen.


God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0