Coffee....

Emaljskylt Coffee-Chocolate-Men

Har funderat i några dagar, läs 2 veckor, på om det här verkligen var/är min grej... Lite tvekande är jag fortfarande men så snubblade jag på den här skylten på http://www.nordljus.net/ och kände att jag bara MÅSTE få dela med mig av den!

Min älskade bror tycker att jag är alldelens för "reklamig" och för lite "här är mitt liv" så jag får väl integrera mitt liv med min reklam :-)

Uppdate!

Balkongen har blivit såå fin! Pappa och Morgan har snickrat ihop golvet och bänken. De fick dock lite bakläxa på bänken som var liiite för hög och ena kortsidan liiite för smal. Men nu e det fixat och det blev jättebra! Vi hade många funderingar på hur vi skulle lösa insynsskyddsfrågan. Förr hade vi ett blått tygstycke a la Morgan fixat (...) men valde att hitta någonting annat till i år nu när vi gjort så fint :-) Efter mycket om och men snickrade vi ett, det blev bra och fint i helheten till resten. Om vädret håller i sig i några veckor så hinner virket torka och jag kan måla/olja in alltet. Tänker mig olja med lite vitt pigment i, tror att det kan bli jättefint.

Kuddarna är sydda och en av tre dynor är omgjorda, ska ta tag i de sista två vilken dag som hellst... Förmodligen ganska snart, jag vill ju att balkongen ska bli klar att använda denna sommar! Hahahah Ljusblå kuddar och blå/rosa/gul/vita blommiga dynor.

För att mecka till det lite ytterligare har jag dock hittat en ritning på en slags sideboard som jag gärna vill snickra ihop. Åkte förbi min pappas jobb idag och vi bestämde att den 4e juli ska den bli verklighet :-). Tänker mig att den ska stå lägs ena kortsidan. Vår balkong är, som man kanske förstår av mängden grejer vi har därute, ganska stor ca 8kvm. Mycket skönt nu på sommaren, det blir verkligen ett extra rum. Tänk, under större delen av året luffsar vi runt på 90kvm och gnäller lite över att vi borde flytta till större men så kommer sommaren och under tre månader sitter vi allihopa på 8kvm och prisar vår stora härliga balkong som badar i eftermiddags och kvällssol...

Det är i den här boken, Inred och dekorera ljust och lantligt : shabby chic, slitet charmigt, nytt och nött av Anna Örnberg (finns på http://www.adlibris.com/) som jag hittade mitt nya projekt! Föreslog för min far att vi borde starta Bodins snickeri och design idag... han var sådär med på noterna. Jag tycker dock att vi fungerar väldigt bra ihop. Jag ritar, mäter och funderar. Han inhandlar de rätta grejerna och pusslar ihop mina ideer. Det har blivit ett par alster nu, förhoppningsvis blir det många flera, jag tycker i alla fall att det är jätteroligt Nån som vill beställa något? :-)

Inred och dekorera ljust och lantligt : shabby chic, slitet charmigt, nytt och nött


 I min nya sideboard ska jag sen ställa två av ovanstående. Jättefina stora krukor, att plantera eller ha saker i. Hos oss är dock plantering ingenting att tänka på. Lisan ÄLSKAR att gräva, hon gräver i sand, bland stenar, rabatter och krukor. Hon gräver i de millimeterstora skarvarna mellan plattor, hon gräver och gräver och gräver! Så, krukor på balkongen är inget att tänka på. Vi nöjer oss med en ampel! Krukan finnspå www.jysk.se och kostar endast 100kr!!! Bye it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0