Ny bil, äntligen!

Vi ska, och måste, köpa en ny bil. Morgans älskade Alfa har gjort sitt, den fyllde en funktion när han var singel :-) men har sedan länge tappat sin glans. Dessutom får vi knappt plats med vår lilla, lilla sulkyvagn i bagaget och med tanke på att vi nu e 4+ personer och drivor med packning, oavsett vart vi ska, så måste vi hitta någonting nytt.

Jag har en fantastiskt kunnig bror och en lika kunnig kusin som båda fixar och trixar och hjälper mig i mitt sökande. Jag har bett min bror att leta fram bilar åt mig flertalet gånger förr men så har jag aldrig kommit till skott i köpandet, denna gång måste det dock bli av då ett körförbud ligger och knackar på dörren...

Min vitamin har två små pojkar och därmed lika mycket packning som vi. Han har gjort ett jättebra test, tog sina bilbarnsstolar och vagn och åkte runt och provade en hel massa bilar. Han kom fram till att ford mondeo ghia passade dem, och passar det dem passar det oss!  Så nu är vi på jakt efter en ny och någon som vill köpa en gammal...

Ford någon?

Jättefin, snygg, bra, alfa någon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0