Så gott!

Bakade bröd i dag, i morse faktiskt! Låter duktigt, är i verkligheten lika svårt som att hälla upp en tallrik med fil och flingor.  Såg receptet i lördagens UNT och blev inspirerad. Jag är egentligen fantastiskt dålig på att baka bröd, jag gillar att göra det och jag testar lite titt som tätt. Men handen på hjärtat så blir resultatet alltid katastrof. Det som till en början oftast ser bra ut och som medans det fortfarande är varmnsugnt går att äta blir i avsvalnat tillstånd hårt som sten...

Detta bröd dock fungerar fortfarande och i skrivandets stund är det kväll! Jag kan ha gjort det, jag kan ha lyckats baka bröd!

1 Liter fil

2 dl Sirap

2 tsk bikarbonat

2 tsk bakpulver

2 L rågsikt

ca en påse brödkryddor


Blanda ihop allt, bred ut på en mindre plåt med bakplåtspapper. Limpan kan göras slät med en brödkniv som doppas i vatten och dras över limpan. Grädda 1,5h i 150 grader


http://annasskafferi.blogspot.com/2008/04/nstan-kndfritt-brd.html

(bild google bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0