Bokstäver och väggord

Just nu delar vi sovrum alla fyra, men, det finns en vision om ett barnrum och ett föräldrarum... Vision är ordet för just nu känns den verkligheten väldigt långt bort... Men, när visionen blir verklighet ska töserna få sina namn skrivna över sina sängar med "lösa bokstäver". Såå fint tycker jag!

De har likadana spjälsängar, vita med ett hjärta karvat  i mitten på kortsidorna. Jag tänker mig sängarna placerade med kortsidan mot fondväggen och en tavelram över varje säng med bokstäverna på.  Mina bokstäver, som ligger i en påse och bara väntar och längtar efter att få komma upp på väggen, är inköpta på Fullerö handel. Nu ska jag gnälla lite, lika bra som jag tycker att Estelle & Thilds reklam är, lika dålig tycker jag att Fullerö handels hemsida är. Den är fin i stilen, passande till butiken men upplägget och framförallt TEXTERNA är fruktansvärda! Läs och fundera på vad texterna vill säga, är de en beskrivning av vad som finns i butiken? Är det personliga reflektioner? Är det en vuxen eller ett barn som skriver? Narration? Hujedamej!

Hur som haver, sånna här bokstäver finns överallt, http://www.countrybymail.se/ har flera olika storlekar och former.

Stora antikvita träbokstäver, 23 cm


...och när vi får vårt sovrum så ska vi ha en familjevägg. Jag samlar fina fotton på töserna, olika händelser, fotavtryck osv. Allt sätter jag in i vita ramar i olika former och storlekar. Detta ska sedan stå i, ja gissa färgen... vita tavelramar. Över tänker jag mig något väggord, www.ljuvating.com har flera fina, kanske väljer jag; Underbar och Älskad eller...



...vi får se! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0