Fotboll, innebandyboll, handboll och en toalett


Elice har fastnat för play-doo. Hon tycker att det är roligt att ...smaka på... och att forma, och allra helst vill hon att jag ska göra de figurer hon säger. Allt som oftast vill hon att jag ska göra en bil och en pippi. För att försöka utöka den repportoaren brukar jag knåda ihop diverse djur och gubbar. Dessvärre har jag insett min begränsade fantasi, någon barnboksförfattare kommer jag aldrig att bli, så glad i hågen blev jag när pappan kom hem mitt i knådandet.

-Pappa sitta

säger Elice och pekar uppfodrande på soffan.Han sätter sig och börjar genast knåpa. En häst var första önskemålet och det genofördes med bravur. Lite för att testa hans fantasi uppmanade jag honom sedan att "bara göra något".


En toalett

En fotboll

En innebandyboll

...och...

En handboll

Det var resutatet av pappans kreativitet när han en söndageftermiddag sitter med sin 1,5åriga dotter och leker. En toalett! Vart fick han det ifrån? Hur kom han ens på tanken?

Efter häst kommer självklart och helt naturligt, en toalett!?

Han är inlaggd nu...:-) 

Kommentarer
Postat av: CataLina

nej nej nej det är en hyacinthus på bilden....:)

2009-11-09 @ 07:39:22
URL: http://atcats.blogg.se/
Postat av: Erika

En toalett är ju trots allt ganska lätt att göra.... Kanske det påverkar :-)

2009-11-09 @ 20:16:57
Postat av: Carin

han kan ju också vart nödig själv...

2009-11-17 @ 19:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0