Ingrid, jag älskar verkligen dig!


Lön för utfört arbete kommer inte enbart i pengar. Det är klart att pengar är bra men undrar om inte affektion kan klassas som likvärdigt. Det köper visserligen inte mat men det värmer ett hjärta.

Viktor 3 år är ute på dagisgården och leker när han plötsligt måste kissa. Fröken Ingrid hjälper honom in och av med galonbyxor och byxor. Halvvägs till toaletten utbrister Viktor;


-Ingrid, jag älskar verkligen dig!


En mycket glad fröken ger Viktor en kram och återgäldar kärleken. Helt fantastiskt fint!

Ingrid är en väldigt bra fröken så jag förstår Viktors kärlek och jag älskar att Viktor så ogenerat och pang på berättar för sin fröken hur han känner.

Att vara fröken ger dessvärre inte en stor hög med pengar men kärlek är obetalbart. Undrar om inte de med stora pengahögar skulle vilja avstå lite för att just höra att de är älskade, speciellt om det kom från hjärtat och hände spontant.

Säg det till din kollega när hon/han är på väg tilltoaletten nästa gång! :-)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Såå charmigt!

Jag jobbade på dagis o fritids innan jag fick barn. O det är verkligen världens roligaste jobb (förutom chess såklart då) på så sätt att barnen kom springande på mornarna o ille kramas Myyys!



Hörde att ni kommer på en kurs till!

Jättekul då ses vi snart igen då!! :)



Kram Jeanette

2009-11-04 @ 21:33:19
Postat av: Vera

Härligt!!

2009-11-05 @ 19:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0