Kåkemyhrs thekakor


Igår slog Thea och jag på stort! Vi bakade Kåkemyhrs thekakor. Det är ju så gott med nybakat bröd och lite kaffe.



Stora och saftiga, precis som de ska va!

Unna dig du med!

3dl havregryn

5dl vatten

50g margarin

5dl mjölk

1dl sirap eller socker

1msk salt

23dl vetemjöl

100g jäst

 

Koka gryn och vatten i 2min, tag av kastrullen och tillsätt margarinet. Rör om till det smält. Låt mjälken bli 37grader och blanda sedan ut den med jäst och socker. Arbeta samman allt till en deg. Baka ut till thekakor, picka kakorna och låt sedan jäsa i en timme.

300grader i 4-5min

 

 

Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Frida

Oj så goda de såg ut! De ska jag nog överraska med och baka till lördagsfrukosten.



PH

2009-11-19 @ 16:09:29
URL: http://fridasnyaliv.blogg.se/
Postat av: CataLina

gör om det där på lördag morgon... så kommer vi... eller jag för jock lär nog sova :)

2009-11-19 @ 17:50:15
URL: http://atcats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0