Makt


Makt, ett fantastiskt begrepp, ett litet ord som rymmer så mycket. Ett komplicerat ord som förmodligen har lika många betydelser som det finns människor i världen. Makt rör litet och stort, individ och grupp och hela stora världen. Saker, ting, personer och händelser får den makt vi tillskriver det/dem. Läckert, eller hur!? .

I min värld blir allt det man gör det till. I vardagens lunk är det lätt att glömma bort att tristessen faktiskt är självskapad. Orden, allt är så tråkigt just nu, kan te sig som en beskrivnig av verkligheten, som om den vore ett faktum. Få är de älvor som kommer med trollspö och förändrar tristessen och därför måste man ju förändra den själv. Vädret åsidosatt, för mörkret kan vi inte göra någonting åt, i alla fall inte himlens, men vi kan tända ljus.

Jag har tänt ett ljus idag, eller egentligen flera, några värmeljus skiner här hemma och ett ljus i förändringens tecken. Jag har varit så trött, så tråkig, ospontan och initiativlös ett längre tag nu. Skrattat okontrollerat var det länge sedan jag gjorde, och ni som känner mig, ni vet att det är någonting jag är ganska bra på. Så, idag bestämde jag mig, nu får det fanimig vara nog! Jag är bättre om jag är glad och spontan. Jag är trevligare att vara med, jag mår bättre och är mer kreativ. Jag får mer gjort och blir piggare. Aktivt tar jag makten och bestämmer mig för att förändra. Det sitter ju bara i tanken så så svårt blir det inte! Makt.

Kommentarer
Postat av: Frida

Du är så klok min vän, hade inte kunnat sagt det bättre själv;)

Önskar jag vore nära dig så vi kunde träffas och skratta som bara vi kan :D



SPH

2009-11-10 @ 17:03:10
URL: http://fridasnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0