Dagis och inskolning


Nu har Lisan börjat på dagis! Första dagen var i onsdags och sen har vi varit där tillsammans resten av veckan. Nästa vecka fortsätter vi inskolningen men går då in i fas 2. Fas 2 innebär att jag går iväg korta stunder för att sen vara borta längre stunder och så till slut en hel dag.  

Elice tycker att dagis är spännande, hon gillar barnen och fröknarna men såklart har hon inte fått grepp om hur allting fungerar än. Vid samlingen idag satt alla barnen på "sin" prick och sjöng, Elice stod mitt i cirkeln och dansade.  

  

Dagis börjar alltid med lek utomhus, det passar Lisan jättebra, hon är verkligen en utetjej.

 

15 timmars dagis passar oss perfekt, handen på hjärtat så skulle jag i dagsläget inte vilja ha henne där längre. Lite beror det på just det här dagiset, jag är inte helt nöjd med deras sätt, men sedan beror det absolut på att vi tillsammans mår bra av varandra. Jag har skaffat barn för att vara med dem. Förhoppningsvis har vi möjlighet att vara tillsammans mycket även när jobbet knackar på dörren lite tydligare än nu. Det är en av fördelarna med att vara egen! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0