Från åska till sol

Jag vaknade med lusten att skrika. Natten var hemsk! Töserna vaknade och skrek, grinage, var hungriga, oroliga och tjafsiga om vart annat hela natten. Det är ingen överdrift, kanske snarare en underdrift, när jag säger att jag sovit max 2h i natt. Kl. 06.00 fick jag nog. Upp med töserna och på med kaffe! Mannen min var redan uppe, lika trött som jag. Obefogat fick han lyssna till min vassa stämma som skällde på vår lilla säng och tydligt deklarerade att vi baskemej skulle åka till IKEA redan idag och köpa en störrre!

Surfade runt redan innan dagis och hittade en passande säng på direkten. Bara den aktiva handlingen gjorde att irritationen släppte lite. Nu hade vi tagit ett steg i rätt riktning! Nämnas bör att sängens storlek varit föremål för diskussion tidigare. Fyra personer i en säng blir lite för trång, hur man än vrider och väder på det...


-Töserna myser bland täcken och kuddar som dagen till ära låg på köksgolvet i väntan på nytt rum.

Efter dagens dagissession träffades vi så på IKEA för att inhandla. Morgans kollega var med för att hjälpa till att bära upp sängen. Snällt! Dock, som alltid på stressiga mornar, såg hemmet inte så bra ut som jag hade velat. Ni vet, man vill att det ska vara på ett visst sätt när man får besök. Kollegan deklarerade dock att det inte var något att bekymra sig över. Nåja, jag vill att det ska vara på ett visst sätt. MEN, tack vare min objudna gäst blev jag städinspirerad! Ny säng, städning, och fasiken, skulle vi inte flytta om lite också? Äntligen få ett vuxenrum och ett barnrum?!

Jag ringde min man som efter sänginköpet åkt tillbaka till jobbet;

-Älskling, är du mycket trött?

-Vaddådå? Vi sov inte direkt mycket i natt...

-Jag vet, men, vad sägs om att vi flyttar om lite när du kommer hem? Jag är jätteinspirerad!

-Jag är snart hemma...


Ny säng, städat, vuxenrum, tända ljus, sovandes barn, väldigt snygg man...

Från åska till sol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0