8år


Vad gjorde du för åtta år sedan idag? Jag satt ibilen på väg från Gävle till Stockholm med hela bagageluckan fylld av fördelsedagspresenter. Jag kommer ihåg dagen som igår. Väl framme gick jag in och överraskade mitt dåvarande hjärta som hade bemäskelsedag. Just innanför dörren hörde jag på tv hur de rapproterade från numera Ground Zero. Det första planet hade just flygit in i World Trade Center. Resten av historien känner vi alla igen.

Helt otroligt att det är åtta år sedan, skrämmande! För att hedra minnet kommer man att tända stora stålkastare där husen stått, mycket fint tycker jag.

Vid Ground Zero i New York tändes två stora strålkastare, riktade mot skyn för att hedra minnet av alla dem som omkom i terrorattackerna mot World Trade Center för åtta år sedan. Foto: Lehtikuva/Getty Images/AFP

Vid Ground Zero i New York tänds två stora strålkastare, riktade mot skyn för att hedra minnet av alla dem som omkom i terrorattackerna mot World Trade Center för åtta år sedan. Foto: Lehtikuva/Getty Images/AFP


http://www.ot.fi/story.aspx?linkID=84245&storyID=48042


I det fall mitt dåvarande hjärta läser detta, stort grattis! Du är en mycket kär del av mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag vet vad jag gjorde oxå. Jag låg hemma och var sjuk med mina stafflokocker och slog på tv:n och såg det hemska. Vet att jag ringde dig eftersom vi varit där uppe ett par år tidigare och du satt som sagt i bilen på väg från Gävle. Det sög till i magen när jag såg det första rasa, hemsk känsla.

SPH

2009-09-11 @ 14:26:48
URL: http://fridasnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0