Dagis?!...


Ibland blir teori till praktik lite väl snabbt.

Idag när vi kom hem låg ett brunt kuvert adresserat till mig i brevlådan. Det var Elice antagningsbesked till dagis! Hon har fått plats på Sjöhästen från och med den första oktober... Senast idag diskuterade jag med min man om att det vore lämpligt för oss alla om Elice kunde få gå på dagis i 15h per vecka. Hon skulle få ett enormt utbyte, vilket jag tror att hon behöver, Thea skulle få lite egen mammatid, vilket hon också kommer att må bra av och jag skulle få lite mer effektiv tid över till jobb. MEN, nu när brevet är här blir jag osäker. Fungerar våra dagar inte ganska bra? Hinner jag inte med ganska mycket ändå? Visst är det väl mysigt att umgår allihopa hela tiden...

Gud så många tankar, men sen också, kan någon anna verkligen ta hand om min tös? Vågar jag lämna henne? Tänk om något händer?

Och mest av allt, alla pussar och kramar? Vem får dem? När ska vi hinna pussas och kramas?

I skrivandets stund förstår jag hur töntig jag är, det är klart att allt komer att gå jättebra, att hon kommer att ha väldigt roligt och att vi kommer få pussas och kramas i massor på veckans resterande timmar. Det är klart. Fast jag känner allt det andra ändå:-)



http://www.barnensdagis.nu/

Kommentarer
Postat av: christina lindberg

det är klart att dom tar hand om eran lilla goa tös.ni kommer att kramas lika mycket då som nu.det är så roligt att läsa din blogg, då blir det inte så långt mellan träffarna. kram på er

2009-09-25 @ 21:40:18
Postat av: Erika

Det kommer verkligen blir bra, men jag förstår din känsla. Jag känner likadant. Jag nästan njöt igår, då jag var tvungen att "Vabba" :) W o jag fick en heldag. Men jag märker även på W att han lärt sig nya saker sedan han började hos Ingela. Kram

2009-09-26 @ 12:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0