Ekvation


Hur gör folk egentigen, hur får de ekvationen, jobb och barn att gå ihop?

Jag tycker om att jobba, för att inte säga älskar. Jag har jobbat sen jag var 14år och gjort det mycket och ofta. Jag gillar tillfredställelsen och nyttighetskänslan, jag gillar besluten och handlingen. Jag gillar att gå dit, jag gillar att vara där.

Men nu...

Jag vill vara med mina töser, jag vill se deras utveckling, jag vill hinna umgås och prata. Jag vill höra om deras dag och fråga om deras känslor.

Hur kombinerar folk detta? Hur fixar man ekvationen jobb och barn?

Kommentarer
Postat av: jocke

Hur fixar man ekvationen jobb och hund ? eller det kanske är samma lösning som för barn =)

2009-09-03 @ 17:23:48
Postat av: Christoffer

Jag tror att det är en otrolig vägning. Vi hoppas att när Tuva börjar dagis ska börja mellan 8 & 9 på morgonen och hämtas två eller senast tre. Dock kan det underlätta för oss då vi båda kommer plugga med väldigt olika scheman. Med jobbet kanske man får försöka sluta tidigare, du har ju rätt att endast jobba 80% som förälder tror jag. osäker om procentsatsen.



Me följer man sitt hjärta och att de små har de bra så är det nog det viktigaste.



/Christoffer

2009-09-18 @ 22:51:43
URL: http://ungmamma89.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0