Potta


Numera kissar min Elice på potta!

Vi har övat några gånger men efter lite faktaläsande fick jag reda på att barn inte kan kontrollera sin blåsa förrens mellan 2-3år och eftersom vi har ett tag kvar tills tvåårsstrecket så lade vi potteriet på hyllan. Pottan har dock alltid funnits nära tillhands och hon har övat att sitta dock mest i leksyfte. Men så igår sprang hon utan blöja och efter en stund visade hon tydligt att hon var nödig. Jag plockade fram pottan, mest för lättillgänglighetens skull, och frågade om hon ville kissa. Hon satte sig och efter lite om och men såkissade hon faktiskt! :-) Jubel och applåder efterföljde såklart och hon blev mycket nöjd och glad. Så idag, helt utan förvarning hör jag plötsligt hur det skvalar i pottan. Elice har självmant satt sig på pottan och kissat! För er icke föräldrar ter sig detta säkert som en bagatell men i min värld är det stort! För att förstärka händelsen så har det efter detta hänt några gånger till, hon e så bra! hahaha 



Se hela bilden








www.jagochamanda.bloggsida.se

Kommentarer
Postat av: Carin

Grattis! hos oss är det oftast NEJ.. högt och tydligt.. sätter mitt hopp till dagis..

2009-09-05 @ 23:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0