Tips!


Har två tips att bjuda på, ett husmorstips och ett tips för att slippa viss ovisshet och irritation.


Husmorstipset

Vi har tampats lite med rödabarnstjärtar i vår familj. Idomin, Bepanten och någon receptbelagsdsalva fått av doktorn har inte hjälpt. Ej heller har byte av bjöjmärke eller åtaliga timmar luftandets givigt något bra resultat. Lite rådvill frågade jag min kära granne och erfaren tvåbarnsmor om vad som kunde hjälpa. Hennes svar var Mary Kays nattkräm för händerna... Kan tyckas lite udda men tur i oturen så hade jag just den hemma ( i oturen då jag köpte krämen dyrt för nästan ett år sedan och även om intentionen var att använda den varje kväll...så har det inte blivit så). Stjärtarna blev så insmorda och som ett litet mirakel var de nästan helt bra på morgonen!

Så, Mary Kays handkräm är svaret på röda stjärtar. Undrar om jag ska ringa doktorn och tipsa om den?!


Tips för att slippa irritation

Visst är det lite irriterande när man har ett missat samtal, eller för den delen inte svarat, på ett okännt nummer. Jag är väldigt nyfiken av mig så ibland messar jag 118118 och ibland slår jag upp det på nätet. Får man sen svaret att nummret inte finns registrerat dyker en viss irritation upp... Men, jag har hittat lösningen! :-)

www.vemringde.se
  

Där kan man skriva i nummret och om någon annan också fått ett samtal därifrån och varit försigkommen nog att fylla i det på siten så kan man se vem som ringt i alla fall. I mitt fall har min mobil, ja, eller jag, varit jagad av Radiotjänst den senast tiden. Från min sida har alla samtalen faktiskt blivit missade, jo, det är sant, för vi betalar faktiskt licensen, men deras nummer är oregistrerat och när man försöker ringa tillbaka så går inte det. Tänk vad irriterande det hade varit om jag fått en massa missade samtal från ett och samma nummer men inte kunnat ta reda på vem som ringt... Jaja, lite nojjigt beteende kanske, men erkänn, nu när du vet att siten finns så kommer du också att gå in!

Kommentarer
Postat av: Cat

jag känner killer som startade och driver vemringde.se =) det är en grymt bra sida! =)

2009-09-28 @ 21:37:47
URL: http://atcats.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0