Brrr...

Nu mina vänner e den här, hösten. Det är kallt, lite isande. Ja ha, vi som varit i värmen sedan februari borde vara rustade med tillräckligt mycket sol för att ta oss igenom denna vinter men icke. Tror faktiskt att det haft motsatt effekt. Redan nu, första kalla dagen, längtar jag bort. Åh, jag vill inte klä på mig tjocka jackor, jag vill inte frysa om fingrarna, bli kall om tårna och få själen nerfrusen. Åh, jag vill verkligen inte.

Jag är uppväxt med fjällen. Skidåkning flera gånger per termin och jag måste verkligen säga att det är med ljusa minnen som jag ser tillbaka på den tiden så egentligen är min nyfunna vinterskräck helt obefogad. Kanske har den kommit krypandes med barnen. Gud så jobbigt det är att klä på dem varje dag, flera gånger per dag, för att ens kunna gå ut. Sockar, vantar, kragar, tjocka skor, overatt, mössa. skrik, grin, varmt, kallt väntan. Två töser som vill ut, nunu och mitt i allt - Mamma, jag har bajsat... kanske har skräcken kommit med dem.

Tror dock att de inte har endast med töserna att göra, tror faktiskt att åldern också¨spelar in. :-) Jag har blivit så gammal! Jaa gillar helt enkelt inte vissa saker längre. Jag gillar inte att frysa, ens på bekostnad av en snögubbe. Jag gillar inte att åka karusell, jag mår illa. Faktiskt mår jag illa av att till och med gunga!

Konstaterat. 30 är en magisk gräns...

Kommentarer
Postat av: Erika

Nu var du väl lite hård mot vintern och vår vackra ålder?.... :-) KRAM

2010-08-29 @ 11:03:10
Postat av: Frida

De 3 sista meningarna stämmer jag in på, tyvärr...

2010-08-29 @ 18:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0