I reklamens tecken

  

Ok, säg att du kör 50, 70 eller 90. Du håller koll på övriga i trafiken och ditt fordon. Längs vägkanten och i mittenfåran, om en sådan finns, står just nu mängder med valaffischer. Tanknen, antar jag, är att bilisterna skall kunna se ett enkelt budskap som är lätt och snabbt att ta in.

Kristdemokraterna ( inget ont om partiet) har 10 olika budskap alla i samma stil och färg. Här känner jag att jag egentligen inte behöver utvekla min tanke men eftersom jag i tidigare inlägg just konstaterat att vi alla inte tänker lika så utvecklar jag. Svart bakgrund. En gubbe i svart kostym. Text som är skuggad vit eller ännu sämre, bara har konturerna i vitt... När du sitter där du sitter måste du säkedrt konsentrera dig en smula för att se vad det står, eller hur?! Tänk då att du kör förbi skylten i 90km/h! Just det, du ser ingenting, uppfattar ingenting, har alltså inte fått något budskap ej heller blivit berörd. Loggans finns ej på dessa bilder, tack och lov gör den det på affischerna längs vägen. Liten och nästan osynlig, för blått på svart är ingen hit (!) men den finns där.


Summa av mumma. Hen hel hög med pengar på framställan, från tanke till affisch. Vem var det som "tänkte" och HUR?

Vill du veta vad Kristdemokraterna menar och vill så kollar du in deras hemsida såklart. För veta, det vill du så att du kan rösta 19e september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0