Note to self and to everybody else...


Ha snygga, eller i alla fall hyffsast snygga underkläder på när kiropraktorn besöks!!

Om jag hade tänkt ett steg till hade jag inte behövt skämmas ögonen ur mig idag men allt kan inte alltid gå rätt till... Kiropraktorn fick sig ett besök idag för att ställa min rygg till rätta. Förmodligen har jag burit för mycket, eller i alla fall för tungt under en för lång tid. Ja ja, snart e det fixat, lite Voltaren och något besök till och jag kommer vara som ny.

Men, underkläderna. Jag kommer in på undersökningsrummet och blir ombedd att sitta ner. Vi pratar var och varför jag har ont innan han säger att det är dags för undersökning. -Du kan klä av dig kläderna och lägga dem på stolen där, säger han.  Jag reser mig och går dit, tar av mig skorna, det långa halsbandet och tunikan. Nu har jag linne och taights på mig. Tänker att han kan väl klämma och känna igenom det... Icke! Linnet ocskå, säger kiropraktorn och byxorna.

...ahhh...tänker jag, det finns ingen utväg. Ska jag gå därifrån? Hur skulle det gå till? Bara ta min väska, skor och tunika och gå? Vad ska jag säga? Ska jag boka en ny tid eller skylla på något? Nej, vilket trams. Jag får klä av mig helt enkelt.

Utan linne och byxor står jag där i ett par utslitna trosor, turkosa med gula kantband och texten Honey skrivet över baken... Köpta som ett skämt för si sådär 7år sedan men som sedan har fått "hänga med". Ny BH förvisso men hudfärgad och utan axelband. Ej praktiskt när man skall ligga på en bänk och bli ihopvikt fram och tillbaka... Den hamnar liksom lite snett. Ja, så, note to self and to everybody else; använd snygga och bra underkläder vid kiropraktorbesök.


Kommentarer
Postat av: Carin

Lite rakning på valda ställen är inte heller helt fel.. Trodde inte heller inför min första kiro-gång att man behövde klä av sig så himla mycket..

2010-08-17 @ 18:17:42
Postat av: jocke

Konstigt, jag fick ha min tröja på mig samt byxor... Men du kanske fick en specialare eller så blev du blåst ;) haha

2010-08-17 @ 18:42:35
Postat av: catta

bra där med tips både från dig & carin :)

2010-08-17 @ 19:06:18
URL: http://atcats.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag bara ler och tar till mig din information :-) Kram

2010-08-17 @ 20:55:50
Postat av: Veronica

Men vännen, jag hade kunnat berätta detta för dig men då hade jag ju inte fått skratta nu! Lider med dig, ska ge dig all information nästa gång du frågar mig om råd (hade inte en tanke på det då du ringde). Kram

2010-08-17 @ 22:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0