Reklam

Bilder säger mer än tusen ord... ja, det har ni säkert hört och visst är det så. Ljus, färg, ställning och vinklar "talar om" för oss vad bilden menar. Det konnoterar. Med det sagt så blir kunskapen om detta oerhört vilktigt, ja faktiskt livsviktigt för att kunna producera en slagkraftis och bra bild. En bild som talar. Om man nu producerar en bild och ändock vill lägga till språk eller förtydliga budskapet med avsändaren ja då blir det ju avgörande att de tu håller ihop, Att buskapen lyfter varandra.

Du som känner mig förstår att jag sett en reklam som ej hållit måtten och som därmed retar gallfeber på mig. Faktiskt, jag blir riktigt provocerad. Varför i hela friden väljer man att betala pegar för något som är så urbota dumt. Vem är det som ej kan sitt jobb?

Jag börjar från början, med en beskrivning av reklamen, så får vi se vad du tror.

Tänk dig ett kalt badrum. Färgerna går i mörkblå, nästan lite svart. Det står ett vitt badkar i vänstra hörnet och en tvättmaskin i det högra. Ur bild men framför badkaret står en tv riktad mot just själva karet. I badkaret ligger ett par i vattnet. Han framför, hon bakom. Han blöt i håret och med nästan uppspärrade ögon. Det ryker av ånga i badrummet...

Nu, vad tror du reklamen handlar om? Eller mer, var skulle du av beskrivningen gissa?


Let me know!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0