Nattlinne


Nattlinne, pyjamas -kläder att sova i. Från att i åratal sovit naken finner vi nu oss, min man och jag, iklädda diverse kläder vid sänggående. Vi orerade om detta igårkväll och kom fram till pyjamasens livsgång.

Vi föds och kläs omedelbart i nattkläder vid sänggående. Syftet såklart att vi inte ska frysa. Små barn har en tendens att sparka av sig täcket och inte kunna dra på sig det igen, så med all rätta -pj on! Nattkläderna följer sedan med oss upp i åldrarna tills vi flyttar hemifrån, då åker de av. Gud så skönt att sova naken! Inget som trasslar och vrider sig, skaver eller är i vägen. Nakna sover vi så tills vi får barn och de blir så pass stora att de kommer in i föräldrarnas säng mitt i natten. Helt plötsligt känns det lite olustigt att ligga där naken. Till en början hade vi nattkläderna på nattduksbordet och satte på oss dem när töserna kom men allt eftersom så har kläderna börjat smyga sig på tidigare och tidigare... Tills de så sitter på INNAN sänggåendet. Det var så vi fann oss härom kvällen. Liggandes brevid varandra, under täcket, med pj på. Herregud, vi är tillbaka där vi startade. Om nattkläderna åker av igen, det är jag för "ung" för att förtälja men gud ska veta att jag hoppas det! :-)

Tills dess, jag säger bara flanell.

Den här sover jag i i natt.

203489

www.kappahl.se


Kommentarer
Postat av: Frida

Hahahahah så pass!

2010-01-29 @ 22:44:33
Postat av: Erika

VI har inte kommit till ert stadium än............ :-)

2010-01-30 @ 09:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0