Vass?! -Till Mokis

Nu har min bror klagat igen, jag är för mesig... Ja, han kanske har rätt, det har i alla fall varit väldigt få kritiska inlägg men det beror inte på att jag inte har hittat något att kritisera, nej, det beror bara på tidsbrist. Så ingen fara "alla" ni (läs:4) som tror att jag tappat stinget. Jag är fortfarande vass! :-)

För att tillfredsställa brorn min, COOP. Egentligen behöver man väl inte säga mer eller? Vem handlar på COOP? På riktigt, vem gör det? Enda anledningen jag kan tänka mig är att det är den närmsta affären alternativt den enda.. Gud bevarse att det inte är så"fattigt" någonstans! Hemma hos oss håller de i skrivandets stund på att bygga en jättestor COOP precis brevid Maxi. Hur, HUR, tänker de nu? Vem kommer att välja COOP? Vad har COOP att tillföra som ICA inte har?

ICA, fantastiskt företag. Ja, i alla fall så långt som jag vet. Otroligt bra koncept, kommunikation, ytterst bra kundkort. Framåt och nytänkande. 

ICA står för det nya, COOP för kollektivet... Det säger ju allt. 

Ärligt kan jag orera i oändlighet om dessa. Man brukar säga att ett företag klättrar på en marknadsstege. Den högst upp är den som har flest marknadsandelar, vinnaren. Tänk läsk. Första du kommer på? -Coca cola? För att som annan läsktillverkare nå högt upp på stegen bör man hitta sin egen att klättra på. Detta innebär naturligtvis att man måste hitta en egen nich, en ny, annan nich. COOP håller på att hitta en ny företagsidentitet. De förnyar sig... Problemet är bara att de försöket klättra upp på ICAs stege. Dömt att misslyckas! 

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag vet EN och endas EN sak som är bra. Deras våtservetter. Men inte behövs det ett sådant stort varuhus för våtservetter, det har du rätt i!

2010-01-18 @ 16:30:27
Postat av: jocke

Hon är tillbaka!!!! Fortfarande vass!

2010-01-22 @ 07:40:18
Postat av: jocke

Jippiee hon är tillbaka! Fortfarande skarp och vass!

2010-01-22 @ 07:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0