Barn



Dagen fylldes av suckar och glädjebad.


Det skall erkännas, att det inte alltid är toppen att vara mamma. Att vissa dagar kan kännas oerhört tunga och irriterade. Att allt jag vill är att sitta i en snygg klänning på en fin uteservering och dricka en dyr drink. Det skall erkännas.

I samma andetag, eller i alla fall i andetaget direkt efter, fylls jag av en enorm värme. Ni som redan har barn förstår vad jag menar. Ni som inte har det än tycker såklart att jag just använt mig av en klyscha och att jag "måste" skriva så  bara för att jag är en mamma. Men, som bevis, alla barn är inte söta. Man kan som mamma till en nyförlöst tycka att världens finast inte kom ut. Jag gjorde det. Min Thea var ihoptryckt i ansiktet, en liten boxare med svullen näsa. Hoppas att hon "rätar" ut sig var min tanke. Att hon är gudomlig nuförtiden hör inte hit...

Tillbaka till ursprunget dock, -den oerhörda värmen. Jag är inte urtypen, stereotypen, av en mamma. Jag är inte en sån man skulle kunna sagt, - Hon kommer att bli en bra mamma! (Min vän Frida, hon kan man säga det om!) Jag är en bra mamma, eller, jag har blivit en bra mamma och för själva "mammaskapet" kan jag bara tacka mina lyckliga stjärnor. Den oerhörda värmen som fyller mitt hjärta när mina töser gör något, säger något, tittar på mig eller till och med ibland skäller på mig, är total. Det ligger i det lilla, det som blir så stort.

Åh, så glad jag är över att just jag har fått bli mamma och vad jag innerligt änskar att du, om du vill bli mamma, kommer att få uppleva det. Livet får ett annat skimmer och perspektiven förändras, på gott.

Kommentarer
Postat av: Frida

Du är en fantastisk mamma och dina stunder med fina klänningar och dyra drinkar kommer. Se det som att du har det bästa framför dig, livet blir bara bättre och bättre!

SPH

2010-07-13 @ 13:16:52
Postat av: Veronica

Huvet på spiken!! Precis så är det. Oj, vad vi är lyckligt lottade som har fått två friska underbara barn men oj vad man önskar dyr drink och fina kläder ibland men som Frida så träffsäkert påpekade - det kommer!

2010-07-13 @ 18:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0