Servise

Ni vet det här med att samla på glas, bestik och servise. Gjorde ni det som små? Jag gjorde det, det var så man gjorde, en fin servise skulle man ha! Varje år fick jag det sedvanliga kaffekoppsfatet i födelsedagspresent, 12 år i rad innan det byttes ut mot kaffekoppen eller uppläggningsfatet... Suck. 30 år senare står jag här med en komplett servise som ligger nedstoppad i brudkistan och som mig veterligen endast blivit använg 1 gång... Mycket pengar i en liten kista...

vad jag önskar att jag istället för den vita tallriken med blå och guldig rand istället önskat mig en servise från PIP studio. Då hade jag använt den varje dag!

   

Bilderna är gogglade men på www.cestlavie.se finns mycket PIP


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag/vi har precis som du fått porslin varje år, men vi använder dem ofta. Senast igår kom kaffe kopparna fram:-) En fördel för oss är att det går att diska i diskmaskinen. Den kanske inte gör det och då förstår jag fullt och fast att den inte används. Kram

2010-07-13 @ 09:19:27
Postat av: cattan

vi har en sjukt vacker blå/vit servis. men rosa... det är liiiite finare.

2010-07-13 @ 16:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0