Tankar

Ni vet, antingen tror man sig vara helt ensam om sina tankar eller så tror man att alla andra också tänker på och om samma sak... Så är det ju självklart inte, man är aldrig ensam ej heller tänker alla lika och kanske att det sistnämnda är där den stora skillnaden ligger.

Det är klurigt och samtidigt väldigt viktigt att man ser och förstår sin "unikhet". Jag kan vara dålig på det, förmodligen -tänker säkert fler av er nu... :-), men så är det faktiskt. Jag kan slås av en tanke och faschineras av den och så kan jag tänka att alla andra också upplevde lika. För att konkretisera, Daniels tal till Viktoria. Gud så bra jag tyckte att det var! Själva kärlekshyllningen var fin såklart, men det som var fantastiskt var ju hans retorik, hans varumärkesbyggande, hans förmåga att genom ett litet tal på några ynka minnuter säkra sin framtid i media och stärka sin position. Jag säger det igen, fantastiskt! Jag kan nog orera hur länge som helst om uttryck och innebörd men då det finns sen stor risk att jag blir långrandig så slutar jag där, ni förstår säkert vart jag vill komma.

Förmodligen gjorde jag det igen just i meningen ovanför, förmodligen antog jag att ni tänkte lika som mig... Åh, jag kanske är ett hopplöst fall! Men, icke desto viktigare att inse att vissa tankar och tankesätt är unika för individen och i och med det verkligen bör lyftas upp. Jag borde insett mina tankar om säg Daniels tal och direkt publicerat istället för som nu vänta tills två dagar efteråt och då först inse att mina tankar "bara" var mina.

Hörde du Daniels tal? Om inte, GOOGLA!

Kommentarer
Postat av: Erika

Så många tankar börjar snurra i mitt huvud. Vad ska man svara/skriva. Vill ju visa att jag läser och verkligen tar in det du skriver. Vare sig det är inlägg som detta eller en bild på muffinsformar:-) Just nu kan jag inte få ner på pränt det jag tänker, men det finns säkert någon annan som tänker som jag och kan skriver ner det :-) Kram

2010-06-21 @ 19:01:58
Postat av: Veronica

Jag har precis sett det på youtube, fantastiskt!! Jag rös, tänke dock mest på kärleken men efter jag läst ditt inlägg så funderar jag - du har ju rätt. Han ligger på plus hos alla tror jag, första intrycket....

2010-06-21 @ 21:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0