Julklappar

Det är märkligt, för snart tre år sedan fanns inte en enda liten leksak innanför dessa väggar som jag kallar hem. Nu kryllar det av dem. De finns överallt! Nyss hittade jag några mysnallar under min säng till och med. Medvetet lagda där för de var så fint omstoppade med en filt. Omtänksamt av mina töser kan tyckas men har det inte gått lite väl långt när de till och med bäddar UNDER min säng?!

Tänk att jag verkligen 6 månader in i mitt föräldraskap tyckte synd om min tös för att hon hade så få leksaker och verkligen´undrade om hon någonsin skulle ha tillräckligt. Vilket skämt!

Så, mina töser har allt.  Jag kan inte komma på en enda pinickel som de inte har eller som de i alla fall skulle behöva. Katastrof! Eller, ja sitt puffar och nya dockvagnar eftersom de de har nu gått sönder. Men sen, inget mer. Hur gör man då när de längtar efter jultomten och klappar? Jag kan ärligt säga att innehållet inte är det viktiga för mina töser, själva tomten och de fina paketen är det viktiga men jag kan ju inte fylla med toapapper, eller?

Hur tänker ni alla andra mammor?

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag håller med dig*!!! Visst finns det saker man kan köpa. Nytto saker. Men ärligt, hur roligt tycker de att det är? Har planer på att slå in "gamla" leksaker som vi ställt undan :-) Kram

2010-11-10 @ 18:38:14
Postat av: Veronica

Lisa och jag frågade Elice igår om hon längtade efter tomten och julklapparna men hon sa att hon hade leksaker redan!! Kanske bra att veta för mamman? Annars håller jag med dig, dom har för mycket saker men jag vill ändå köpa julklappar till mina älsklingar!!

2010-11-11 @ 22:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0