Rädd

Snart är det val, det kan väl inte ha undgått någon, eller? Efter ett inslag på radion för någon dag sedan så börjar jag undra. Inslaget konstaterade att 6 av 10 ej visste vilken "färg" som styrde vår kommun. Ej heller kunde de svara på vilka partier som ingick i Alliansen. När jag hör sådant blir jag rädd.

På nyheterna idag intervjuades personer från Fosie i Malmö, tydligen var valdeltagandet där väldigt lågt. När folk på gatan fick frågan om de röstade och i de flesta fallen varför de inte röstade i förra valet så blev svaren att de inte hade tid... och hör och häpna, att det inte gjorde någon skillnad i deras liv vilket styre som Sverige hade. När jag hör sådant blir jag rädd, riktigt rädd.

Vad finns det för människor i vår värld? Hur ser deras verklighet ut egentligen? Hur kan man inte vilja/orka rösta? Hur?

Jag blir ärligt arg och provocerad. I min värld är ders okunskap och ovilja fruktansvärd och faktiskt så gör det dem sämre. 



Kommentarer
Postat av: Erika

tummen upp för detta! Kram

2010-09-14 @ 20:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0