Frida Norén

Frida Norén denna kvinna som för mig är min kompis gamla flamma som nu blivit Frida med torpet med hela Uppsala. En i min minnesbank glad och öppen tös och som dömande av bloggen hon driver via UNT fortfarande behållt sin inställning till livet.

Jag har följt hennes blogg under våren och jag kan inte annat än att le. Hon har självinsikt och en härlig inställning till livet, kanske inte allting behöver vara om det alltid varit och kanske det är mer rätt än någonsin. Utan att döma andra proklamerar hon för sitt sätt. Ett härligt sätt tycker jag.

Idag var det även premiär för fröken Norlén. Premiär för krönika i UNTs bilagetidning City som utkommer på fredagar. I krönikan tar Frida oss med på en natts passion med en strålande vacker men ack så ung man. Frida själv fyller 30 i år och mannen i fråga, eller pojke, benämningen får ni avgöra, var blott fyllda 20. Krönikan får en tvist i mitten där tant och old mama blir uttryck inskastade och smutskastade men reds upp av ett fantastiskt slut. Kvinnor i 30 års åldern vet mer, har gjort mer, har sett mer, har rest mer och är fortfarande attraktiva! Fin slutsats och förbannat bra!

Ni som känner mig vet att min faschination för yngra män må vara obefintlig... men kontentan, summan av mumman, det fantastiska i att bli äldre. Jag älskart. Åh om jag hade vetat för 10 årsedan vad jag vet nu. Perfektion. Men också vad fantastiskt att jag vet nu, att jag förstår lite mer, och att -om vi nu ska tala "strålande vacker" att jag vet att jag är bäst lite mullig. Det är så jag är men poängen, det är HUR jag är som verkligen spelar roll :-)

Kika in på UNT och klicka på bloggar så hittar ni Fridas Blogg. Lägg den i favoriter och börja varje dag från och med nu med en dos Frida. Du kommer att le.

Kommentarer
Postat av: Frida D

http://www.unt.se/city/har-aldrig-kant-mig-yngre-1431169.aspx

2011-08-19 @ 13:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0