Tant?

När e man tant egentligen? Finns det en klar och tydlig definition? Grått hår? -Lila hår?! Permanentat hår... Beiga pumps, klockade kjolar i ull? Pelargoner i köksfönstret som man tar sticklingar ifrån? ... Blir alla tant någongång? Blir till och med de där ärtiga damerna tanter?

Varför denna undran undrar ni säkert, ja ok, låt mig fråga såhär. Fina kuddar i soffan, är det tantigt? Ni vet, inte bara "soffkuddarna" utan andra, lite olika fiiina kuddar som man inte köper för att de är trendigt matchiga utan just för att de är fiiina. Är det tantigt?

Min mormor var tant, en fin tant men ändock en tant. Permanentat, fina klockade ullkjolar, pelargoner och sticklingar i massor, och, hon hade kuddar. Otaliga kuddar i olika former färger och mönster bara för att hon tyckte att de var fina.

Poängen. Jag vill köpa fiiina kuddar.





Jag vill ha denna från Carlssoninterior.se

Eller dessa...



Så, är jag tant?

Kommentarer
Postat av: Jocke

Tant Eller tantvarning är detta i högsta grad iallafall

2011-08-15 @ 14:14:36
Postat av: Erika

De kuddar du visar är inte tantkuddar - Jag tänker på helt andra. De ska ha brodyr :-)

Kram

2011-08-15 @ 19:02:13
Postat av: Veronica

Japp! Tant!

2011-08-15 @ 20:16:35
Postat av: Jocke ---> Erika

Nu blev du tant du också ;)

2011-08-17 @ 12:18:44
Postat av: Mamma

Man behöver inte alls bli tant bara för attman gillar fiiina kuddar. Själv blev jag kallad tant första gången när jag var 16 år och hjälpte till i mormors affär, då kom en mamma in med sin lilla dotter. Dottern var lite klåfingrig och mammam hade lite svårt att hålla efter henne, då sa mamman och pekade på mig " nu håller du dig still annars kommer tanten och tar dig.....

2011-08-17 @ 19:52:24
Postat av: Jocke

Och sen dess har du varit tant hela tiden?

Haha...

2011-08-22 @ 19:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0