Övning ger färdighet

I letandet efter en bild skrollade jag igenom min blogg härom dagen. Jag fastnade vid textstycken med mening, läste, funderade över mina ord, kanske inte så mycket innebörden utan mer ordvalen och sedan förundrades jag. Mitt språk, min meningsuppbyggnad, min stil har varit bra. Jag har kunnat uttrycka mig och hittat formuleringar. Nu dessvärre, och med sorg i mitt hjärta konstaterar jag att jag "bara skriver". Det är som skillnaden i att åka bil och köra bil. Förstår ni?

Åka bil= innehar körkort och tar sig fram0bara skriver
Köra bil= planera sin körning, kunskap och vetskap samspelar till en bra förare=författar

Trist! Jag måste öva på något sätt. Kanske att jag ska skriva en bok... Fast, vad i hela friden skulle den handla om? Förslag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0