Tid och liv

Vad gör en blogg bra? Den frågan kan man läsa om lite här och var och svaret är alltid "uppdatering ofta". Jag misslyckas kapitalt på den punkten just nu och jobbet är anledningen. Jag befinner mig i en situation som helt plötsligt är lite överbelamrad. Alla uppdrag jag tog på mig som mammaledig är nu helt plötsligt flertalet för många. Jag ska rensa. Måste bara bestämma vad som är bäst, roligast, viktigast och mest lukrativt...
Roligast; Lola
Viktigast; Föräldrarådsrepresentant
Lukrativt; Ordfrande Brf.
Lola är såå roligt. Jag älskar ju kläder och "det nya" Det är helt fantastiskt att få hem en ny kollektion (i mitt nästa liv skall jag öppna butik) men, och det är är stort, det tar fantastiskt mycket tid. Fantastiskt mycket.Visst tjänar jag pengar men i relation till tiden så är timpenningen dålig och eftersom jag värderar arbetstid i pengar är ajg rädd att Lola kommer att få stryka med till hösten...
Föräldrarådsrepresentant. Det kan vara mycket och ingenting. Möten två ggr/termin och det är ju väldigt lite men änder det något så tillkommer desto fler oc intensivt. Fast, det gäller ju mina barn och kan jag vara med och påverka deras vardag så borde jag, eller?
Ordf. Brf. Jag lägger ner tid, energi, engagemang. Jag får pengar och bestämma...
Analysen säger att det jag egentligen tycker är roligast är det som kommer att få stryka med. tid med Lola är tid borta och det e inte ok.
Men, detta är inte det sist sagda. Vi har ju bloggen också, det som inlägget började med. Uppdateras ofta. Jag hinner inte uppdatera och hör och häpna, när jag inte har tid att tänka  på världsliga ting så gör jag heller inte det.
På helgmornar morrar jag alltid över någon idiot i tidningen och jag inspireras ofta av små ting men att skriva enstaka gånger är nog inget alternativ. Jag ser det på besöksstatistiken. När jag skriver ofta och gör det i några dagar så tittar ni in ofta, ni är många och ni är återkommande. När jag dalar dalar ni med och jag vet irritationen man upplever när uppdatering inte skett. Världsligt kan tyckas men erkänn, visst blir ni lite irriterade!? :-)
Ett beslut måste sugas på, jag ska göra det nu i någon dag.
I will let you know soon!

Kommentarer
Postat av: Frida

SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE! SLUTA INTE!

Mycket hellre dålig uppdatering än inte alls!

2011-01-27 @ 13:56:26
Postat av: Erika

Varför sluta med det du verkligen gillar så mycket? Måste man tänka precis allt i pengar? Köper tiden från hemmet och fin familj, men pengarna? Och du, jag lovar att titta in varje dag, trots att uppdateringen blir glesare .-)

2011-01-27 @ 20:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0