Jag har inte alltid varit pysslig, faktisk...

img_2447 (MMS)

Jag har inte alltid varit pysslig, faktiskt har jag större delen av mitt liv ifrågasatt pyssliget. Varför odla från frön när man kan köpa färdiga? Varför renovera när man kan köpa nytt osv. Osv. Ja, ni som kikar in här känner ju mig så ni förstår. Men Inte alltid varit betyder alltså att jag nu e och jaa det måste man säga att jag är. Änglar, betong, smycken, sjalar, renoverade möbler, tapetserade möbler..  Men vad har hänt? Hur kan man gå från à-ö? Svaret stavas mammaledighet. Ja, det har inte med barnen att göra utan med själva "ledigheten". Vilket löjligt ord, ledig från arbete förvisso men det finns ingen tid i mitt liv där jag varit så totalt fysiskt upptagen, 24-7, som under "ledigheten" men det är också däri som kreativiteten föddes. Totalt upptagen fysiskt. Inte ett steg, inte en sekund, inte en enda kaffekopp med tidningen eller slappstund i soffan men många lediga tanketimmar. Många. I viljan att tänka och möjligheterna i att göra föddes min kreativitet. Skapandet tar sig uttryck i många olika former och egentligen spelar det ingen roll vad jag pysslar med bara jag får ta reda på lite fakta och sedan göra. Jag märker hur de kreativa tankarna dyker upp på semestern. Hur jag helt plötsligt samlat på mig projekt. Idag har jag tapetserat hallskåpen, inhandlat ett fint gammalt klädskåp som jag grundmålat och tillverkat några änglar :-)  Tur att jag har ett jobb! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0