Grrr, morr och gruff. Reklam, bara ord på ...

img_3201 (MMS)

Grrr, morr och gruff. Reklam, bara ord på papper? Näe, absolut inte om rätt skall vara rätt. Reklam är dyrt, speciellt om man smackar på med en helsida i dagspress. Man kan tycka att reklamen då också skall vara värd pengen, man kan tycka... Jag hävdar bestämt men det är långt ifrån alltid verkligheten Att skriva kan vi alla men att författa texter, långa som korta, det är en kunskap. I Rådhusets reklam finns syftningsfel och bisatser omgjorda till meningar för att inte tala om de meningar som börjar med och. Man startar meningar i nödfall med och, aldrig i regel och absolut inte tre gånger i ett litet stycke. Att reklamens text saknar egentligt syfte i sig är ju även det beklagligt. Rådhuset -ny mötesplats - ny galleria, det hade givit samma information och förmodligen fastnat hos många fler än vad denna text gjorde.  Jag vet, ord och språk är min grej men allvarligt, jag låter ingen hobbyläkare undersöka mig ej heller får någon utan körkort köra min bil. Det handlar om kunskap. Det irriterar mig att man tror att "skriva" bara är någonting man gör och det irriterar å det grövsta när någon idiot tänkt så och publicerat en helsida.  Ring mig vem du än är så ska vi prata anseende du och jag, förvisso är du redan bedömd och dömd men det är just det som är poängen idag. Det är inte vem du säger att du är som avgör utan hur jag upplever dig som blir fällande och just nu har jag berättat för världen vad jag tycker. De du!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!

Skicka din kommentar till Rådhuset direkt!

2011-11-22 @ 07:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0