Ibland mår man bra av att byta ut delar i helheten för att se om kontexten blir annorlunda...

Ibland mår man bra av att byta ut delar i helheten för att se om kontexten blir annorlunda...

Igår kväll i tvsoffanhände det igen. Det som förra torsdagen fick mig att reagera starkt fick mig återigen att bli irriterad och faktiskt tog jag det ett steg längre denna gång. Jag blev irriterad på att TV lät företeelsen hända.

Såhär. Robinsson. Förra torsdagen talade en man illa om kvinnor i allmänhet. Han drog verkligen alla kvinnor över en kam och menade att de var lägre stående varelser än männen och att män var mycket bättre i alla aspekter. Idiot. Helt fantastiskt att han kan ha en sådan åsikt i dagens samhälle. Helt galet. Och så igår. Robinsson igen. Samma kille uttalar sig igen. Lika dumt, aldrig träffat någon stark kvinna, någon att se som förebild osv i absurdum. Här blir jag fortfarande arg på idioten men nu tillkommer även TV 4 som sänder idiotens snack.

Gör ett byte. Byt ut kvinnan i idiotens resonemang mot vilken annan folkgrupp som helst. Invandrare, judar, skåningar, muslimer... RAMASKRI!!! Förtal, hets mot folkgrupp, rasism osv osv osv men att på primetime sända idiotens snack om kvinnan, det är tydligen ok.

På riktigt?!


Kommentarer
Postat av: Frida

Har inte sett det och tänker nog inte börja titta när jag läser det här. Skicka detta till tv4, hör vad de har att säga om saken.

2011-09-09 @ 15:23:53
Postat av: Jessica

Frida - Already done it!

2011-09-09 @ 15:37:06
URL: http://jessicassmak.blogg.se/
Postat av: Mamma

jÄTTEBRA jESSICA, HÅLLER HELT MED DIG. jAG SÅG DET FÖRSTA AVSNITTET INTE DET SENASTE. SKICKA IN DIN ÅSIKT TILL NÅGON KVÄLLSTIDNING OCH tv 4

2011-09-13 @ 06:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0