Kommuner...

Ibland har jag tänkt att det vore mumma att arbeta inom kommunen. Att utveckla staden, platser för samvaro och detaljhandelsplater -det vore toppen! Ibland har jag tänkt på det riktigt mycket, vad jag skulle göra, var, varför och hur. Ibland har jag till och med bestämt mig för att det är det jag skall göra härnäst i livet. Idag kan jag säga med bestämdhet. Aldrig i livet!

Aldrig i livet! Drastiskt, jag vet, men kommunens sätt att arbeta, hela denna till synes svårmanövrerade apparat där viljan att fatta beslut och komma framåt, utvecklas, verkar vara allt annat än ändamålet. Herregud säger jag bara. Jag var på ett möte i morse som fick mig att tända på alla cylindrar och morra åt diverse fint titlade människor. Ja, det är en fördel i sådana samanhang att jag ej värderar folk efter titel... Uscha buscha vad drygt och vad otroligt enerverande det är.

Alla kort på bordet. Hur arbetar vi framåt? Det finns inte ens i sinnesvärlden. Nja, nej, så kan man inte göra, så går det inte till, det vill inte alla...OSV OSV OSV

Herregud! Jag blir tokig!

I detta fall fanns pengar, drift ovh vilja men det som inte passade var sättet dessa ting var kombinerade. Nja, vi skulle vilja ha lite mer såhär och lite mindre sådär... Jaha, det säger ni, men vad har hänt de senaste fem åren i frågan då som gör att ni kan tveka på denna deal? Nähä, ingenting? Inte en endaste liten krona på alla dessa år? Nähä inget bra prospekt på driften på alla dessa år? Nähä, ingen vilja på alla dessa år? Ja, men då förstår jag att det finns tveksamheter! ?

Morr och gruff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0