Undrar sa flundran om gäddan är en fisk?

Ibland kan jag verkligen slås av det dumma i att tänka kort. Jag har några bloggar jag besöker på regelbunden basis. En av dessa är en av UNTs bloggar. Idag när jag skrollar bland inläggen kommer jag till ett om en hockeymatch i Gränbyhallen. Det som jag fastnar för är givetvis inte hockeyn utan en mening om att damlaget kom in i powerbreak och städade isen.

VA?!

Jag blir helt matt, skakar på huvudet, vill släppa och gå vidare men, VA?! På riktigt? Är det någon idiot som kommit på att -I pausen skulle det vara super att visa upp damlaget, vad sägs om att de åker ut på isen och städar den?!

IDIOTI! Vilken nöt kom på detta? ...och vilken nöt sa ja? Kan de inte tänka ett steg till? Varför i hela fridens dar skall de komma ut och städa isen? Hur är marknadsföringen tänkt att fungera i detta läge?

Åh, vad jag blir irriterad! Jag blir dessutom väldigt sur. Allt detta tjat och alla skriverier om hockeyn i Uppsala hur de skall satsas och förvandla Uppsala till en hockeystad att räkna med. Alla artiklar om nya klubbmänniskor som skall lyckas locka folk till ishallen. En folkfest skall de bli Jeeha! Jovisst tanken hade varit god, men nu, efter detta snedsteg av högsta rang, nej inget mer. Kan man inte tänka längre än såhär? Är grundförutsättningen ej att göra det bästa för både dam och herrsidan då kan det lika gärna vara!

En uppmaning också, till den vars ide det var från början, gräv ner dig eller skärpning och tänk några steg extra nästa gång. Det finns någonting som heter konsekvens.

En till uppmaning till damlaget. Gör det inte igen! Ställ lite krav!

Till sist, en uppmaning till alla er som funderar på att besöka hallen under en herrmatch. Tänk igen.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra Jessica!



Skicka ditt inlägg till insändarsidan på UNT så fler få ta del av dina synpunter!

2011-09-21 @ 23:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0