Rör mig inte

På uppdrag av Booked.nu har jag läst boken Rör min inte av Tahereh Mafi. Här följer en modifierad känslorecension.

Till en börjag blev jag glad och spänd. Boken levererade känsla med djup, en underton av förståelse. Jag ville läsa mer, veta mer.  Sen avtog känslan. Det som varit spännande blev för rörigt, för subtilt. Jag befann mig i ett virrvarr av ord där jag varken förstod vart jag var eller vart vi var på väg. Sida efter sida lämnades jag ovetande och jag förlorades. Ambitionen att läsa klart drev mig vidare, ambitionen, ej boken. Vart jag hamnade? I två världar. Å ena sidan utspelade sig en kärleksaffär, innerlig och söt. En längtan och iver, en lycka. Å andra sidan en svart värld med vansinne, elakhet och fantasi. Två världar. En bok. Nej.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0